Tõnis Palts

Jälgi postitusi Facebookis

27. september 2013

Tartu tuleb käima vedada!

Tartu (allikas Wikipedia)Tartu tuleb käima vedada ja esimene lahendus peitubki veduris. Jah, vedurid, õigemini reisirongid Tallinna ja Tartu vahelisel raudteel tuleb panna liikuma 160 km tunnis, et Tallinna lennujaamast saaks Tartusse 1 tunni ja 10 minutiga. Lõuna-Eesti hakkaks Harjumaale elu- ja ärikeskkonnana reaalselt konkurentsi pakkuma ja see viiks elu edasi, muudaks tervet Eestit maailmas konkurentsivõimelisemaks. Iseenesest see ei juhtu, Tallinnal on täna nii suured eelised. Pealinna massist ja asendist tulenev sünergia rullib Tartust üle, keskendab huvid Tallinna sadamate ja lennujaama ümbrusse. Seepärast tuleb Tartu nimel pingutada. Riiklike investeeringute rõhk tuleb viia sinna, kus eeldused olemas on, Tartu võiks olla hariduse-, teaduse-ja kultuurilinn. Aga esimene samm peaks olema Tartu ühendamine tõmbekeskustega, kust saab edasi Euroopasse ja maailma. Jah, ka Riia, aga eelkõige Tallinna lennujaam. Riigikogu majanduskomisjon tegi eile valitsusele ettepaneku viia reisirongide kiiruse tõstmine Tallinn-Tartu liinil sisse transpordi arengukavasse. Vaatame, kas see jääb valitsuses ka püsima. Kas Ansipis voolab veel Tartu verd?