Tõnis Palts

Jälgi postitusi Facebookis

4. august 2005

Tõnis Palts nõuab laevatehase hoone lammutamist

Tallinna linn nõuab BLRT Grupilt, et viimane lammutaks loata püsti pandud hiiglasliku katusealuse Koplis Peetri sadamas.

Linnapea Tõnis Palts peab laevaehituseks mõeldud kuivdoki katusealust Tallinna kõige koledamaks ehitiseks.
“Olen Balti laevaremonditehase territooriumile ebaseaduslikult ehitatud hiigelhoonet mere poolt korduvalt vaadanud. Tegemist on kõige koledama ehitisega, mis risustab nii Tallinna siluetti kui ka rannaala,” märkis Palts, lisades, et ehitusloata BLRT Grupi tütarfirma Tallinna Laevatehase territooriumile rajatud angaar tuleb maha lõhkuda.

Linn saatis mais BLRT Grupile kirja, kus nõudis angaari ehitustegevuse lõpetamist ja määras loa puudumise eest 10 000 krooni trahvi. Firma tasus trahvi ning peatas ka ehituse. Kuu aega hiljem saatis linn uue kirja, kus nõudis paarikümne meetri kõrguse hoone lammutamist 1. septembriks. Selle nõudmise on firma vaidlustanud, pidades seda seadusvastaseks.

Väike sundraha

Kui 1. septembriks ei ole hoone lammutatud, nõuab linn firmalt sundraha 5000 krooni. BLRT Grupi 2004. aasta käive oli 2,5 miljardit krooni ning kasum 306 miljonit.

“Meil jäi lubade taotlemine soiku bürokraatlike momentide tõttu. Krundile ehitamise eritingimuste ja muinsuskaitse kooskõlastuste tõttu asi venis, meil oli aga vaja laevaehitusega edasi minna,” rääkis BLRT Grupi haldusdirektor Dimitri Kubõškin, lisades, et laevaehitus tuli lageda taeva alt katuse alla saada, et sademed ei segaks. Tema sõnul käib hetkel menetlus ehitusloa saamiseks.

Kubõškini sõnul kindlustab ehitis ligi 500 töökoha säilimise ettevõttes. “Võib ka nii öelda,” vastas ta küsimusele, kas pool tuhat inimest kaotab töö, kui linn jääb oma nõudmistele kindlaks ja ehitis lammutatakse.

Kubõškin selgitas, et sisuliselt ei ole tegemist uue ehitisega, vaid vana rekonstrueerimisega. Staapel ehk laevade kuivale tõmbamiseks mõeldud kaldtee, millele katusealune peale ehitati, pärineb Kubõškini sõnul tsaariajast ning on vene ajal veidi ümber ehitatud.

Vaidlusalune angaar pandi püsti aasta alguses. Ehitus oli üks osa firma möödunud aastal avalikustatud plaanist investeerida tehase infrastruktuuri 50 miljonit krooni. Tallinna Laevatehases on viimastel aastatel valmistatud mitmesuguseid aluseid, alates piirivalvelaevadest ning lõpetades väiksemate konteinerlaevadega ning BLRT Grupp on võtnud laevaehituse üheks oma prioriteediks.

Linn kompromissile ilmselt ei lähe

•• Suure tõenäosusega ei tule Tallinna linn vastu mitmeid ettevõtlusauhindu pälvinud BLRT Grupi palvele jätta ehitis lammutamata ning kooskõlastada selle ehitus tagantjärele.
•• ”Kui linn hakkaks andma kõikidele ebaseaduslikele kuutidele ehituslube, oleks Viru ümbrus igasuguseid torne täis ning nende omanikud ütleks, et näed, Berman (BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman – toim) sai mööndusi, miks meie ei saa,” ütles linnapea nõunik Jaano-Martin Ots.
•• BLRT Grupi esindajad kohtusid linnapea Paltsuga eelmisel kuul, et tekkinud vaidlusele mõistlikku lahendust otsida. Ots andis mõista, et Paltsu abile pole loota.
•• ”Ega meil ei ole siin mingi Bütsants, kus käiakse keisri jutul ja keiser tühistab ühtejärge oma alluvate määrusi ja korraldusi,” ütles Ots.
•• Ehitusloata ei kerki Tallinnas just väga tihti suuri tööstus- või ärihooneid. Viimane suurem näide pärineb mõne aasta tagant, kui ärimehed püstitasid vanasadama piirkonda Metropoli hotelli.

Loe artiklit Eesti Päevalehest